03-12-2014

Munckhof neemt Ridderkerkse Taxi Centrale over

Munckhof heeft de activiteiten van de Ridderkerkse Taxi Centrale (RTC) overgenomen. Het taxibedrijf werd vorige week failliet verklaard. De medewerkers en het wagenpark blijven grotendeels behouden en de vestiging in Ridderkerk gaat verder als een vestiging Munckhof Taxi. Met de overname verstevigt Munckhof haar positie als één van de grootste personenvervoerders in Nederland.

Overname

RTC werd vorige week failliet verklaard als gevolg van financiële problemen waar het bedrijf mee kampte. De diverse pogingen om de onderneming financieel weer gezond te krijgen mislukten waardoor het faillissement onvermijdelijk werd. De doorstart door Munckhof is een logische stap. Jos Poortinga, directeur Taxi bij Munckhof licht toe: “Munckhof is in regio Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk verantwoordelijk voor diverse vervoersvormen. De continuïteit van onze dienstverlening is essentieel. Door ons nu in de regio te vestigen kunnen we onze dienstverlening naar onze klanten nu en in de toekomst borgen.”

Baanbehoud

Munckhof zal als onderdeel van de overname ook personeel van RTC overnemen. “Er zullen minimaal 45 medewerkers van RTC overgenomen worden. Dit zijn de vertrouwde gezichten die ook de afgelopen jaren het vervoer voor de klanten verzorgd hebben. Daarin verandert voor de klant helemaal niets.” aldus Poortinga.

Regisseur

Munckhof staat bekend om haar regisseursrol bij complexe vervoersvraagstukken. Poortinga: “Munckhof organiseert het vervoer voor vele overheden en zorginstellingen door heel Nederland. In totaal worden door Munckhof dagelijks 1100 taxivoertuigen aangestuurd. Vaak werken we daarvoor samen met lokale onderaannemers, maar er wordt ook door eigen Munckhof voertuigen gereden. In de regio Ridderkerk zullen we het vervoer vanaf nu grotendeels met eigen voertuigen uitvoeren.”

Meer blogs lezen?