10-04-2014

Avans Hogeschool kiest voor Munckhof als travel partner

Avans Hogeschool, met vestigingen in Breda, ’s-Hertogenbosch en Tilburg, heeft voor Munckhof gekozen als travel partner. Munckhof gaat voor Avans de boekingen, begeleiding en afhandeling van reizen verzorgen. Dit betreft zowel groepsreizen per touringcar en vliegtuig, kleinschalig taxivervoer, het organiseren van treinkaarten als individuele reizen voor studenten en docenten. De opdracht heeft een waarde van 2,8 miljoen euro per jaar.

Unieke portal

Voor het verzorgen van de opdracht maakt Munckhof gebruik van een op maat gemaakte portal voor Avans. Tom Roefs, CEO van Munckhof, licht toe: “Munckhof zal voor Avans een overkoepelende regie functie betreffende reizen gaan vervullen. Alles wat binnen Avans met reizen te maken heeft, wordt in de portal ingestuurd waarna het team van Munckhof de informatie gaat verwerken. Voor Avans is dit ideaal aangezien zij maar één platform nodig hebben voor hun reizen en ook maar één rapportage hoeven te controleren. Voor Munckhof is het prettig werken aangezien middels het systeem alle onderdelen van de dienstverlening georganiseerd worden. Of het nu een taxi, touringcar, vliegticket, incentive, event, meeting of studiereis betreft.”

Adviesrol

Een belangrijke uitdaging die Avans in het bestek van de aanbesteding stelde was het kunnen rapporteren van alle reisbewegingen. “Bij Avans werd alles decentraal georganiseerd, daardoor is het erg lastig om een consequent reisbeleid op te stellen en is er weinig inzicht waar de 1200 reizigers, op jaarbasis, zijn. Munckhof zal daarin een adviesrol innemen. Onder andere door een duidelijke travel policy op te stellen en goede afspraken te maken over de duty of care. Dit samen met de 1-loket functie zorgt voor kostenbesparing en een grotere inkoopkracht voor Avans.” aldus Tom Roefs.

Over Avans Hogeschool

Avans Hogeschool behoort met ruim 28.000 studenten, ruim 100 hbo-opleidingen (voltijd, deeltijd, duaal en Associate Degrees) en 2.400 medewerkers tot de grote hogescholen van Nederland. Avans Hogeschool heeft locaties in Breda, ’s-Hertogenbosch en Tilburg. De opleidingen zijn verdeeld over 20 academies. Inclusief de Juridische Hogeschool Avans-Fontys. Avans heeft academies in de sectoren Economie en Management, Techniek, Welzijn, Gezondheid, ICT, Kunst en Vormgeving, Recht, en Onderwijs. Kijk voor meer informatie op www.avans.nl.

Meer blogs lezen?